پلهای مقوایی

یادداشتها و اشعار نیما مقدم از مجموعه پلهای مقوایی

پلهای مقوایی

یادداشتها و اشعار نیما مقدم از مجموعه پلهای مقوایی

شرح حال

یک نقطه از سر سطر،

اینجا مجال من است.

در لابه لای دفتر ایام بی سبب، برگی مچاله هست

یک مشت  خط خطی خنده دار سیاه...

این شرح حال من است.

یک گوشه از زمین،

روی مدار زلزله ،عمق کویر

با یک شناسنامه عکسدار ، که مال من است...

این شرح حال من است.

با خاطرات قلم خورده، مهر ثبت گناه

پیغامهای رفته و پسغامهای مانده به راه،

دلخوش به چاپ غزل،

یک سطر عاشقانه و یکصد ستون سیاه،

حتی همین غزل وزن در رفته طرح جدید،

تصویر حال پریشان و رو به زوال من است.

نزدیک نقطه آخر رسیده ام،مجالی نیست

تنها نشستن شبها دگر ملالی نیست

من خوگرفته ام

این غصه های دمادم حلال من است.

یک نقطه از سر سطر،

یک کنج پاورقی نوشته است "اگر که بر میگشت..."

یک نقطه چین و چرا و مرور آنچه گذشت...

تنها سئوال من است.

چندین چروک مورب،

کمی کبودی چشم

حسن جمال من است

دیگر چه مانده ز من؟

جز یک شناسنامه عکسدار،که مال من است...

این شرح حال من است.

نظرات 6 + ارسال نظر
المیرا پنج‌شنبه 2 آبان 1387 ساعت 23:49

شرح حال تو کمابیش شرح حال من است....
هوای تو هوای من است....
سودای تو سودای من است....
چه کنیم با این همه استهای آخر سطر
که یاد تو در یاد من است.

المیرای عزیز ممنون که وقت گذاشتی
ایستهای سر خط راحت با پاک کن پاک میشه
ولی اگه کاغذ تموم شه مصیبته
قبل از اینکه تموم شه...

رضا چهارشنبه 22 آبان 1387 ساعت 19:42 http://armanshahr.blogspot.com

سلام بابا . خوبی . رسیدنت بخیر باشه . کی اومدی .
سراغی از این خسته دل نمی گیری که در گناه زنده بودن با تو شریک استتتتت.
این جور شرح حال رو باید بعد از م... آدما نوشت که خودم قول میدم یکیشو برات بنویسم توپپپپپپپپپپ . راستی الان کجایی ؟ یه خبر از خودت به ما برسون .

سلام پیر مرد مرسی هنوز تبعیدم مالزی :) تو که میدونی حلواتو باید بخورم آی دی یاهوی منو که داری اکثرا آنلاینم nima_23_m
باز شعر خوب دیدی حسودیت شد؟

محمد قائدی سه‌شنبه 28 آبان 1387 ساعت 17:25 http://mohammadghaedi.blogfa.com

سلام
ممنون که آمدی
از کار زیبایت لذت بردم و...

الهام، محمد روزی طلب شنبه 23 آذر 1387 ساعت 06:32

سلام، چطور مطوری بابا.شعر جدید تو دیدم.چرا رفتی اونجا کدر شدی ؟ غمقین شدی چرا اینقدر آب و هوا بهت نساخته پیر شدی ؟ ممد میگه گاوا سلام
می رسونن. بابت شعر جدید تبریکات ما را پذیرا باش.

سلام به به چه عجب یادمون انداختید دوستای قدیمی هم داریم. به قول بعضیا غمقین نشدم ولی پیر که داریم میشیم. به محمد و گاوا هم سلام برسون. خوشحالم کردین

سال نوت مبارک. برات بهترین آرزوها رو می کنم.

سولماز یکشنبه 22 شهریور 1388 ساعت 17:17

شرح حال خیلی ها همین ....
لذت بردم

امیدوارم شرح حال هیچکس غم نباشه
ممنونم از لطفت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد